valborg + kusin + koja + stuga + träning + fotboll och matteprov

Ja nu har jag inte skrivit något inlägg på en väldigt lång tid ser jag.

men jag tar det hela från i onsdags, valborg alltså. Jag firade Valborg i stortorp, som varje år. Jag var där med ronja men eftersom jag är så populär så kom alex (blå kötbulle), linnea (lingonet) och josefin (koksnöt) och pratade ihjäl mig. Den där brasan blir mindre år för år -.-' nästa gång är den väl lika hög som en tändsticksask.

dagen efter, torsdag, kom min kusin daniel och hälsade på. Rickard har slitit och slitit på en koja, som blev förvånande bra! han önskade sig kamoflauge till kojan, och jag lovar, det funkar verkligen. Jag och daniel skulle storma den och kasta kottar, såsom varje gång han är här, och vi såg inte kojan förrän den var circa 10 meter bort. Fast den är ju mitt i skogen, så man ser den ännu mindre. Så jag och Daniel började med våran koja, med takluckor. Vi har gjort stommen och vi har börjat lägga golv och snart kommer väggarna upp. Då är det inte mycket kvar. Han sov över här till fredan, men han skulle till någon ishockey och måste komma hem tidigt, innan 11. Så han moppade hem med sin nya moppe. Sedan satt jag framför datan resten av tiden, det var min fredag.

på lördan så gjorde jag väl ingenting egentligen. Jag satt och latade mig och pratade i telefon. Jag fortsatte att bygga på min stuga, har satt in lister samt elekticitet nu så jag kan flytta in där inom en månad. Perfekt! då kan jag lyssna på musik på kvällarna och bara vara ifred. aaaah, skönt! Ska kolla i IKEA-katalogen om jag hittar nån bra säng och någon bra BILLY-hylla. Vi ska skaffa en bärbar data ut dit, så jag kan göra mina läxor på den och mamma kan släktforska. Mamma hittade en kille som hette Petter Berggren (!!!). Som tur vare, för mig alltså, inte för Petter, så var det 300 år sedan och vi är inte i släkt. puh!

I söndags hade jag som vanligt träning, men numera 16-17. Sena tider, men bättre än 12-13 eller 13-14 iallafall.
Sedan spelade jag fotboll med Alex, Pontus, Robin, Timoty, Erik, Linnéa och Joel. Jag tycker att jag var bäst, för jag gjorde ett mål ;) yeeey!

I måndas skulle vi ha haft matteprov... Thank god, Maria eller Wilma eller Viktor var sjuk, så hon var borta den dagen. Inget prov. Utan den lektionen skulle jag inte klara en VG-fråga. Men det kan jag nu :) Idag hade vi däremot matte, men ingen lärare. Maria hade nationella prov med niorna och hon hade bett Lise-Lott Liten att öppna klassrummet samt ge oss proven. Men Lise-Lott kom 35 minuter sent, varpå de flesta i klassen hade följt 15-minutersregeln och gått någon annanstans. Och på de få 15 minutrarna som vi hade kvar han man inte mycket. Så vi får fortsätta nästa lektion, på torsdag. Jag packade ner matten och gick hem till Tom. Efter det så åkte jag hem, övade till matten som jag trodde skulle bli av på tisdag. Men jag kom på att vi har tyska till imorgon, man ska välja ut tjugo glosor. VERDAMMT! det glömde jag!! aja, jag får antingen göra det på rasten eller säga till Elin att jag ska göra dem till på tisdag istället. Who knows?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0