Matilda och Gävle

i lördags, klockan 1104, åkte jag och mamma med tåget till Gävle. Det tog en bra stund att komma dit, en och en halv timme. Eller det är inte så länge, men det kändes så. När vi var framme så kom Matilda och Mia och mötte oss i deras silvriga, rostiga toyota. Vi körde hem till dem och det första vi gjorde var att gå ut o fika, med ett otroligt varmt och soligt väder. :D

underbart!

men sen försvann det soliga vädret, och vi kollade på ARN - Tempelriddaren. Mamma hade fått ett presentkort på 300 och det var kampanjpris så vi slog till, köpte den och nån sommarcd. Sen satt vi typ inne hela kvällen, och dagen efter gick vi ut till deras koloniområde och klippte av döda grenar på sirenbuskarna, så kallad toppning :P, och såga ner ett par grenar på ett äppelträd. Men tyvärr så gick jag in i en gren 3 gånger, seriöst, och det gör skitont :O

ska se om jag kan hitta nåra bilder för man hade ju självklart me kameran :P Gjorde någonting fel när jag la över bilderna till bloggen, så det blir inga högupplösta bilder men man kan iallafall se vad det är :P





Kommentarer
Postat av: kristin

jag forsöker på litt svensk.. så blir litt norsk/svensk;) he he xD



döde din farfar för du blev födt??



min helg har varit både mysigt och litt trist...

2008-07-07 @ 13:54:28
URL: http://www.nightlife.se/kristinsverden
Postat av: kristin

oi da.. det var jo en stund siden..

Den har varit trist siden min farfar döde.. men det er nu sånn livet är..

gör i dag då?? fint väder hos er?? her regner det masse!!

2008-07-07 @ 14:55:33
URL: http://www.nightlife.se/kristinsverden
Postat av: kristin

nei, jag prater inte ny norsk.. men jag har dialekt..

jag skriver bare innlägg hvis jag kommer over nåt på internett.. er inte så mycke arbet i det..

2008-07-07 @ 15:25:15
URL: http://www.nightlife.se/kristinsverden
Postat av: kristin

ne, jag bor helt söder i norge.. 3 timer söder for oslo... Arendal heter det!

2008-07-07 @ 15:36:54
URL: http://www.nightlife.se/kristinsverden
Postat av: kristin

åh, takk for det:) he he..

jag skal straks ut i solen och så på staden en tur..

2008-07-08 @ 12:18:07
URL: http://www.nightlife.se/kristinsverden
Postat av: Ola

Gävle seems to be very nice ^^ Sköna pictures (I am almost able to pronoune it)! See, you didn't ask for the comment and I wrote it anyway. By the way, 1,5 hour is not that far :). Good to have such a place so close, like the countryside where my aunt Jola lives (it's not that pretty, as I suppose, but very nice anyway)

2008-07-11 @ 20:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0