Kommundelning - ett dåligt val

Nu har diskussionerna om kommundelning mellan huddinge kommun och drevvikenpartiet blossat upp igen.!

Jag ser inga som helst fördelar med att dela kommunen om man jämför med alla nackdelarna! det blir högre skatter, högre priser på det mesta (godis, mat, med mera) samt lägre livskvalité... Trångsundbor har inte längre tillgång till kliniker i huddinge, och därmed finns det väl bara trångsunds vårdcentral om jag har rätt. Själv bor jag inte i trångsund men påverkas ändå av kommundelningen, för huddinge kommun måste fortfarande ha en viss inkomst och det får invånarna i huddinge kommun betala, medan skogås-trångsundbor kommer drabbas mycket mera.. Visst kan det vara kul att utmärka skogås-trångsund på kartan, men är det värt besväret?

Kommentarer
Postat av: Karrous

Usch, jag håller med!
Varför ska Trångsund och Skogås ha en egen komun? Det är ju hel dumt eftersom (som du säger) vi kommer inte ha tillgång till massa saker i Huddinge tex, konfirmation osv. Trångsund och Skogås blir väldigt litet för en hel komun, vad är fördelarna?

2008-04-03 @ 18:14:36
URL: http://karrous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0