IDOL 2008 (igen, tjatigt värre)



Skulle bara säga att Idol inte är en tävling där man kan komma in bara genom att weila och le med sönderblekta tänder. Om man kollar på idol då glömmer man inte bort idolvinnarna. Man måste kolla ordentligt, annars kan man inte klaga att man inte kommer ihåg dem. Det är ens eget ansvar att komma ihåg dem! :)

Och att det är för amerikanskt håller jag med om till viss del. Men hur kan sångarna vara amerikanska? Om amerikansk sångare = sångare utan personlighet så håller jag inte med. Alla har en personlighet som har goda och dåliga sidor, så man kan egentligen inte säga att sångare inte har någon personlighet. Däremot kan den ju sticka ut ur mängden, men den är ändå bara en personlighet.

Anledningen till att idolvinnarna oftast har gjort dåligt av sig är på grund av att de inom en vecka ska ha släppt ett album med minst 10 låtar. Förut hade idolen 1 låt i veckan att öva sig på, och när det är (minst) 10 gånger så mycket att komma ihåg och tänka på så är det ju inte så konstigt att albumet blir dåligt -> mindre köper > mindre popularitet > mindre efterfrågan > mindre sånger och album. Så om de bara skulle tänka långsiktigt skulle de tjäna massor. Nu så tjänar de ju massor genom att sälja idolvinnarens första album, men om det blir dåligt, vem köper ett album från idolen då? Inte jag iallafall! (såvida jag inte var ett fanatiskt fan, vilket inte finns såååå många för nån som varit känd i 3 månader). Skulle man bara låta honom eller henne komma (snälla, sluta misstolka allt jag skriver -R-)i sin egen takt så skulle det bli så mycket bättre tror jag.


Jag tycker att juryn som de har idag är jättebra! De sänker inte på grund av utseendet som förra juryn, de tycker ändå oftast som folket röstar (tror inte de haft fel en enda gång med vilka som kommer åka ut vilken fredag) och jag anser att de är klart bäst! Och allt det där med att vi vill ha kishti tillbaka, jag håller med! Hon hällde i lite chili i köttfärsåsen, men de andra 3 är bara loosers som kan ta sig!

//Marcus

Jag ty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0