delning + musikal

OK, jag är verkligen helt emot kommundelning... den gör mig faktiskt lite förbannad... vf skulle man vilja ha mycket högre skatter, sämre (äldre)vård. Vi behöver även en polisstation och en brandstation om jag minns rätt, och vilka ska bekosta dem? Jo, skattebetalarna. Och eftersom trångsund är långt mkt rikare än skogås, är det trångsundborna som får dra det tunga strået till stacken. Alla får självklart rösta som de vill, men betänk fördelen sätta-skogås-trångsund-på-kartan med alla nackdelarna. det är ofta nybildade kommuner som inte har till räckligt med befolkning, som har för lite pengar, och som söker tillbaka till den gamla kommunen. Ibland händer det att den gamla kommunen inte vill ta emot dem. Och då blir det en mörk tid för trångsund (elakt tysk-maktgalen-professor-garv) :)

Nej, nog för  idag. Idag har jag väl inte gjort mkt, ja har varit i skolan, snott tims halsduk o så.
1.Livskunskap: Marie från hemkunskapen pratade om provet på måndag, och delade ut papper. tråååkit.
2.Klassråd: pratade lite allmänt, ja läste upp om matrådet förra veckan och rosanna (min fru xD) läste elevråd. Man ska rösta på världens största fåne lr nåt. Man måste rösta, vad är det för demokrati? fast det glömde alla ändå... alla är i detta fall jag :P Sedan tog jag upp det med att sälja saker, för klasskassan, och det uppskattades av de flesta tror jag. Vi måste få ihop med pengar till klasskassan!
3.Musik: Vi (jag o ronja, sophie va sjuk) övade på texten medans david o jennie satt o spelade i otakt hela tin. Jennie tappade bort sig hela tiden :/ Det är hell sjukt att vi bara har 4 veckor till uppspelet... eller nåt sånt... Ja ska ha mina illblåa foppatofflor, jeans, marias tighta skjorta, en svart skinnväst. Tänkte ha nån halsduk oxå, jag vet inte.
4.Engelska: fortsatte öva på 9/11-talet. Ska satsa allt på mvg, va så nära förra året... Nu ska den fan sitta :P
5.Svenska: vi repeterade musikalen, fortfarande utan sophie :p de gick bra. Ja o ronja tog alla. Vi övade på att titta nervöst på varann, medan buldeo sprang runt o skrek. Hon puttade oss "lite lätt" och både ja o ronja har ont i revbenen nu xD

Sheres låt är faktiskt RIIIKTIGT bra... Ja, som inte kan sjunga överhuvudtaget, har fått den på hjärnan och det får jag inte lätt :)

hade dessutom utvecklingssamtal, det gick bra. Det enda dåliga var att jag kunde saker men inte sa nåt, det var det som sänkte mitt betyg i engelska o so, men nu ska ja ha min revenge T_T Och att ja måste va lite mer fokuserad på gympan (??). Hon skrev alltid fokuserad på bra, och på dåligt att jag skulle fokusera mer... men hon är annorlunda så ^^
  

Kommentarer
Postat av: Rossie

haha...låter lite som Buldeo i början av inlägget x) :P "...vilka ska bekosta dem? Jo, skattebetalarna..." x)

2008-04-11 @ 15:27:19
URL: http://pannich.blogg.se
Postat av: marcus

PPFTHAHAHAHA!

jorå, buldeo har smugit sig in o skrivit min blogg!

HHAHAHHAHAH! Jag ska allt ta de där ligisterna (skogåsborna) hahahahha xD

2008-04-12 @ 20:32:42
URL: http://marroux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0